"Döbbenetesen nagy a hatékonyságbeli különbség a Magyarországon működő hazai, illetve külföldi tulajdonú cégek között. Egy multi alkalmazottja legalább két és félszer akkora értéket teremt, mint egy magyar vállalkozásé. Az olló ráadásul nyílik: 2015-ig nemhogy közeledtek volna hatékonyságban a magyar tulajdonú vállalatok külföldi konkurenseikhez, hanem egyre inkább leszakadtak." Forrás
A munkaerőhiány mellett komoly problémát jelent a hazai cégeknél, hogy messze nem hatékonyak a külföldi cégekhez képest. Mit jelent ez? Egy alkalmazott mekkora értéket, bevételt teremt a cégnek, ahol dolgozik.
Hogyan lehet ezen változtatni? Több összetevőből áll, vagy állhat a probléma. Ennek egyik, talán a legfontosabb összetevőjét emelném ki: az informatikai infrastruktúra megléte és annak korszerűsége.
Egy rosszul összerakott, üzemeltetett informatikai infrastruktúra jelentősen ront a cég hatékonyságán. Gondoljunk bele, ha rendszeresen szervizelésre szorulnak a számítógépek, vagy csak egyszerűen lassúak. Ha egy számítógép bekapcsolása fél perc helyett 5 percig tart, az éves szinten majdnem 20 óra kiesés a munkaidőből alkalmazottanként. Olyan, mintha 2-3 napot nem dolgozna senki a cégben, pedig munkanap lenne. Ha egy cégben 200 ember dolgozik, az éves szinten 4.000 munkaóra kiesés. Pedig csak 4,5 percről beszélünk.
Ha egy szerencsétlenül érkezett áramszünet miatt mindenki újra kell kezdje a munkáját, mert nem tudta elmenteni, amin dolgozik és átlagosan 1 órába kerül pótolni az elveszett munkát, az 200 óra kiesés egy 200 főt foglalkoztató cégnél áramszünetenként.
De tegyük fel, hogy fél perc alatt elindulnak a gépek és nem jellemző az áramszünet. Viszont nincs hálózat, vagy központi tárhely, ahová közösen tudnak dolgozni a kollégák. Mi történik akkor, ha valaki lebetegszik? Hogyan férünk hozzá a munkájához? Esetleg valakinek elromlik a számítógép adathordozója és minden elveszik? De az is éppen elég gond, ha egy Windows asztalra van beborítva az összes fájl és minden alkalommal eltelik 3-4 perc mire megtalálja a kolléga, amit keres. Ezeket időben már nem is vállalkoznék, hogy számszerűsítsem.
Mi történik akkor, ha egy fontos prezentációra készül a cég menedzsmentje és éppen nem működik a nyomtató? Természetesen mindig akkor nem működik, amikor szükség lenne rá, ugye ismerős? :)
Volt már esetleg olyan, hogy egy elbocsátott kolléga lejelszavazott gépén nem fért hozzá a cég vezetése az amúgy leadott és elkészült munkákhoz? Biztosan előfordult már ilyen, ha nem is minden cégnél.
Tegyük fel, hogy van hálózat is és mindenki tudja mit, hova mentsen. Mindenki lát mindent? Ha igen, nem biztos, hogy szerencsés. Esetleg mindenki úgy tudja, hogy van 60 napra visszamenőleg biztonsági mentés, de kiderül, amikor baj van, hogy a szerver már olyan régi, hogy nem is ment?
Sorolhatnám a problémákat, van még nagyon sok hasonló eset, biztosan van, aki magára, vagy a cégére ismer.
A jó hír, hogy van megoldás, de azt szakemberre kell bízni, nagyobb cégnél szakértő cégre, akik ezzel foglalkoznak.
Mi is ilyenek vagyunk. Mit ajánlunk?
Segítünk korszerű gépparkot választani, ami jó pár évig megállja a helyét. Igény szerint on-site supportot biztosítunk, ami azt jelenti, ha nem megy valami, ott vagyunk és azonnal javítjuk.
Kialakítunk egy olyan hálózati infrastruktúrát, ahová mindenki tudja menteni a munkáját és akinek van jogosultsága (és csak az, akinek van) láthatja, szerkesztheti. 60 napra visszamenőleg biztonsági mentést adunk, tehát ha véletlenül törölt valaki egy fájlt vagy belecsapott a villám a szerverbe, akkor sincs tragédia, nem vesznek el az adatok. Sőt, még azt is meg tudjuk oldani, hogy áramszünet esetén mindenki le tudja menteni a munkáját, mert nem kapcsol ki azonnal a számítógépe és még a hálózat is működőképes marad.
Tanácsot is adunk, hogyan használják hatékonyan az általunk tervezett és beüzemelt infrastruktúrát.
Általában 50-200 fő közötti cégeknek tudunk ebben segíteni. Igény esetén ingyenes konzultációt és felmérést végzünk.
Keressetek bátran! www.webgarden.eu