Üdvözlet Szingapúrból és Thaiföldről
Szingapúr
A Digitális Jólét Nonprofit Kft. mentorált cégeként tudomást szereztünk az EU Business Avenues in South East Asia Európai Unió által finanszírozott programról, melynek keretében unió területén működő cégek kapnak hathatós segítséget az ázsiai piacra jutásban.
A programba a sok jelentkező közül (az egész Unió területéről pályázhattak cégek) pár céget választanak be a támogatási programba. Óriási megtiszteltetés volt számunkra, hogy cégünk SkyDreamCam nevű termékével az egyike lehettünk azoknak a cégeknek, amelyek részt vehetnek a piacra jutást segítő mentorálásban és részt vehetünk a ConnecTech Asia Szingapúrban és Thaiföldön megrendezésre kerülő kiállításon. Az összes felmerülő költséget talán a szállás kivételével a program költségvetéséből támogatják.
Thaiföld
Nagyon örültünk a lehetőségnek, hiszen az IT szolgáltatások mellett a turisztikai webkamera megoldásainkat is lehetőségünk nyílik promotálni az ázsiai piacon.
A kiállítás jelen bejegyzés írása alatt is zajlik, így joggal írhatnánk, hogy a fenti képeket a kiállítás utána esti szabadidőnkben készítettük, azonban az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a fenti képek sajnos csak royalty free fotók.
Ugyanis a COVID-19 közbeszólt és a kiállítás virtuálisan került megrendezésre.
A kiállításról és a Business Avenues programról
A Business Avenues program keretében nem csak eljuttatnak - ebben az esetben virtuálisan - a kiállításra, hanem ezt megelőzően különböző, nagyon hasznos információkkal láttak el az online tréningeken és egy komoly team dolgozott azon, hogy a kiállítás idejére leszervezze azokat a cégeket, kormányzati ügynökségeket, amelyek megjelöltünk az un. wishlistünkön.
Ilyen formában egy rendkívül komoly potenciállal tudtunk indulni a kiállításra, hiszen az EU és a Magyar követség közbenjárásával kérték fel a kiválasztott szervezeteket a meetingekre és úgy tudtunk szerepelni, mint egy, az Unió területéről kiválasztott kis számú mentorált cégek egyike.
A megbeszéléseket korrektül leszervezték, előkészítették és egy profi rendszer segítségével online lehet ezeket lebonyolítani.
A kiállítás bejárata
Innentől kezdve gondolnánk, hogy már minden csak rajtunk múlik, de még a megbeszéléseken is, ahol kértük részt vett a követségünk külgazdasági attaséja, ezzel is támogatva a megbeszélés sikerességét.
Nálunk két meeting létrejötte volt a sikerességi kritérium: beszélni a Thai és a Szingapúri Turisztikai hatósággal.
A restart.travel programunk keretében felajánlottunk 20-20 SkyDreamCam kamerát és szolgáltatást, melyek segítségével szeretnénk a WebGarden-t bevezetni a Thai és Szingapúri illetve az Ázsiai piacra.
Virtuális tapasztalataink
A kiállítási felületen lehetőségünk nyílik megnézni az összes regisztrált vendéget és meg is tudjuk szólítani őket. Amennyiben rövid bemutatkozásunk elnyerte tetszésüket, meginvitálhatjuk a virtuális standunkra a vendéget és videókonferencián vagy chaten tudunk egyeztetni a lehetséges együttműködésről.
Az EU pavilon a ConnecTech Asia területén
Mi már gyakorlott kiállítók vagyunk. Imádunk utazni, kiállítani. Korábban, amikor fizikailag is ott voltunk egy kiállításon, mindig kitaláltunk valamilyen kreatív ötletet, mellyel ki tudtunk tűnni a tömegből. Sajnos itt erre nincs lehetőségünk, mindenki beleolvad a tömegbe. Vannak olyan chatszobák, ahol meg lehet hívni embereket a standra, de a hatékonysága nem az igazi. Sajnos nem érezzük azt a nagy tömeget, ami ilyenkor lenni szokott.
A nap végén megkapjuk a standukra látogató vagy akár csak ránéző emberek listáját elérhetőségekkel és minden hasznos információval. Ez nagyon fontos dolog, hiszen korábbi kiállítások alkalmával gyakran előfordult, hogy a nagy nyüzsgésben nem tudtuk, hogy kivel beszéltünk egy jót, mert elfelejtettünk névjegyet cserélni vagy badget scannelni. Itt ez szerencsére automatikus és sokat segít a későbbi kapcsolatfelvételben.
Az a fránya időzóna
Amivel egy virtuális kiállításon mindenképp szembesül az ember, hogy bizony vannak azok a fránya időzónák.
Normál esetben ha elmegyünk a Föld másik oldalára, felülünk egy repülőgépre, pár finom vörösbor kíséretében elvagyunk a fedélzeti szórakoztató rendszerrel, aztán alszunk egy jót és hagyunk egy napot a jatlagnek.
Virtuális kiállítás esetén sajnos ez nem ilyen egyszerű. Mivel itthon van az ember, ezért nem tud kiszakadni a hétköznapokból és egyszer csak arra lesz figyelmes, hogy egyszerre két nagyon távoli időzónában kell helyt álljon.
Itt meg is láttunk egy piaci rést. Talán jobb lett volna elvonulni egy hermetikusan elzárt mozgatópadra épített szobába, ahol be van rendezve egy repülőgép ülés a szórakoztató rendszerrel és időnként valaki felszolgál egy finom vörösbort. Majd 14 óra bentlét után átmentünk volna egy másik szobába, ahol átaludtuk volna magunkat az új időzónába. És frissen, üdén mehettünk volna a kiállításra.
Komolyra fordítva a szót érdemes ezzel számolni. Ha nem számol az ember, komoly erőfeszítés lesz egyszerre két időzónában a helytállás.
Virtuális vs valódi
A Covid sok mindenre megtanított bennünket. El tudtunk vonulni home office-ba, megtanultuk kihasználni az IT infrastruktúrát és megtanultunk virtuálisan is kiállítani.
Az egyik szemünk sír, a másik nevet. Nevet, mert nem pöfögjük tele az eget káros üzemanyag gőzzel, nem költünk végtelen pénzt utazásra, szállodákra és itthon tudunk lenni a családdal, házi kedvencekkel.
Másik szemünk sír, mert nem találkozunk személyesen a leendő ügyfelünkkel, ami szerintünk nagyon fontos. Nem érezzük egy távoli ország kultúráját, az ottani illatokat, nem tapasztaljuk meg a teljesen más időjárást és nem tudunk stikában egy kicsit turisták lenni az üzleti úton. Nem tudunk meginni egy limonádét vagy vörösbort vagy bármit a Marina Bay Sands tetején és nem eszünk reggelire fish ball levest a piacon. Helyette ülünk egy számítógép előtt és magunk elé képzeljünk mindezt, miközben várjuk a látogatókat a virtuális standunkon.
Digitális megoldásokkal foglalkozó cégként örömmel segítünk más cégeket kihasználni a technológia adta lehetőségeket, azonban - és biztosan sok cég és ember nevében mondhatjuk -, hogy nagyon várjuk már a régi, klasszikus kiállításokat, találkozási lehetőségeket.
Köszönjük a támogatást a Digitális Jólét Nonprofit Kft.-nek és az EU Business Avenues in South East Asia-nak, Magyarország Szingapúri és Thaiföldi nagykövetségének, az embereknek, akik ezen szervezetek és kezdeményezések mögött dolgoznak ezért a nagyszerű lehetőségért. Innentől már rajtunk múlik a piarca lépés és mi mindent meg is teszünk érte, hogy minél több helyre el tudjanak jutni a szolgáltatásaink.