Infláció, növekvő rezsi és bérköltségek, élesedő verseny - ezekkel szembesülnek a vállalkozások nem csak Magyarországon, de egész Európában. Akik új vállalkozás indításán gondolkoztak, kétszer is meggondolják, hogy ilyen környezetben elinduljanak-e. Akik már a piacon vannak döntéskényszerbe kerülnek: előre meneküljenek vagy költségeket csökkentsenek - már ha maradt még miből lefaragni.
Ebben a környezetben vettünk- és veszünk részt egy új vállalkozás piacra robbantásában és sikeressé tételében.
Szeretnénk megosztani veletek ügyfelünk, a Supervet állatorvosi rendelő esettanulmányát - remélve, hogy inspirálólag hat induló vagy már piacon lévő vállalkozások vezetőinek a mostani turbulens üzleti környezetben navigálni vállakozásukat működjön az bármelyik piaci szegmensben.
Magyarországon számos állategészségügyi intézmény működik. Erre a piacra érkezett meg teljesen új szereplőként a Supervet. Erős befektetői háttérrel és jó piaci ismeretekkel rendelkezett a cég menedzsmentje, azonban a fő cél a minél jobb műszerezettség elérése, elismert állatorvosok szerződtetése, felsőkategóriás ügyfélterületek kialakítása volt. Az erős befektetői háttér pedig azt jelentette, hogy minden a vállalkozáshoz szükséges beszerzés engedélyezve volt, de emellett szigorú elvárás volt, hogy minden a végletekig optimalizálva legyen és ne legyenek fölöslegesen elköltött, nem megtérülő forintok a pénzügyi tervben. Ez természetesen az szolgáltatások árazásai miatt sem mindegy, hiszen csak úgy lehet elviselhető szinten tartani az árakat és a befektetőket is elégedetten tartani, hogy ha mindent a végletekig optimalizálnak.
A diagnosztikai eszközök, gyógyszerek, felszerelések beszerzésének alapos kiválasztása mellett a cég menedzsmentje egy fontos és meglehetősen kifizetődő vezetői döntést hozott:
Arculat, marketing, IT infrastruktúra kiépítése, üzemeltetése, weboldal készítés, weboldal üzemeltetés és belső szoftverek fejlesztése és üzemeltetése egy megbízható kézben legyenek, lehetőleg olyan cég kezében, amely ezeket a szolgáltatásokat a lehető legjobb ár-érték arányban tudja szállítani. A feladatot a WebGarden kapta.
Tudtuk, hogy a marketingnek ütősnek, hatékonynak és lehetőleg kevés pénzből kivitelezhetőnek kell lennie. Emellett az árajánlat adásnál szem előtt tartottuk, hogy ügyfelünknek ne legyen megterhelő a számlák kifizetése - így a teljes informatikai infrastruktúrát lízingeljük a Supervetnek - tehát nem egy összegben kell egy nagy informatikai beruházást elvégeznie, hanem havidíjakban tud fizetni a szolgáltatásért.
A marketinget már a zöldmezős beruházás előtti fázisban elkezdtük, amikor látható volt, hogy körül-belül mikorra várható a rendelő megnyitása. Az állatorvosi rendelő 2022 augusztusában nyitott meg, de a marketinget a közösségi oldalakon már decemberben elkezdtük. Tudtuk, hogy a gazdik örülnek egy új szereplőnek a piacon és kíváncsiak minden részletre minél előbb. A másik oldalon viszont egy állatkórház elindítása nagyon összetett feladat. Egy franchise rendszerben minden pontról pontra meg van határozva, azonban egy zöldmezős beruházásnál nem lehet mindenre előre felkészülni.
Éppen ezért úgy döntöttünk, hogy a kampány nagy részében csak információ morzsákat csepegtetünk és bevonjuk a közösségi oldalon elérhető potenciális ügyfeleket - a gazdikat - a döntéshozatalba.
A kampány elindításánál nem volt még sem név sem logó és a szolgáltatások is csak körvonalakban léteztek. A kampány során figyeltük a folyamatosan csepegtetett információkra érkezett reakciókat, visszajelzéseket, melyeket egyeztettünk a leendő állatorvosi rendelő menedzsmentjével és ennek megfelelően a leendő ügyfelekkel közösen alakítottuk ki a leendő arculatot, találtuk meg az állatkórház nevét, a Supervetet és a rendelő vezetése a leendő szolgáltatásokat, kényelmi funkciókat és a magyarországi piacon még nem létező megoldásokat.
A kampány rendkívül sikeres volt. A közösségi oldalon bekerült a leendő rendelő a közbeszédbe, a leendő gazdik együtt ötleteltek és a 9 hónapos reklámkampányt egy országos plakát vagy televíziós kampány töredékéből hoztuk ki. A Supervet még meg sem nyitott, máris több követője volt a Facebook oldalának, mint a piacon jelenleg működő legtöbb rendelőnek.
Az arculat kialakításánál egyszerre dolgoztunk a web, print designon és a belső terek kialakításán is. A Supervet logója, az életfa egyedi, fából készült, több rétegből elkészített, lézervágott 3 méteres átmérőben, háttérvilágítással megtalálható a fő váróteremben, mely az egész Supervet arculatát és hangulatát meghatározza. Az életfa kivitelezője a LaserGarden volt, mely cég együttműködő partnerünk és szintén a WebGarden készítette az ő arculatukat és weboldalukat is.
A várótermekben emellett dekorációs elemként elhelyezésre kerültek a Viaplant felső kategóriás világító, növényből készült alkotásai is az élő növények mellett. Az így kialakított arculat és belső elrendezés nem egy hagyományos állatkórház érzetét kelti, hanem egy felső kategóriás privát egészségügyi intézményét, ahol otthonosan érzik magukat a kis páciensek és a gazdik is.
Az online és a várótermi "felhasználói élmény" mellett fontosnak tartottuk, hogy a gazdik később is emlékezzenek a rendelőre, azért a kórlapokat mindig Supervet arculatú mappákban adják ki a recepción, a gyógyszereket pedig elegáns Supervetes papírtasakban. Emellett egyedi, Supervet logós pórázokat és fenntartható, bambusz tollakat és készíttettünk, melyeket esetenként ajándékba kapnak a gazdik.
Külön figyelmet fordítottunk arra, hogy az esetleges várakozási idő alatt jó minőségű wifi kapcsolat is elérhető legyen a várókban, ha pedig lemerülőben lenne a gazdik mobiltelefonja, egyedi, Supervetnek tervezett töltőasztalt is elhelyeztünk a váróteremben.
Mivel a nyitás előtti előkészületekben folyamatosan érkeztek új ötletek, kihívások és akadályok is, a WebGarden, mint one stop shop ügynökség a Supervettel egy ütemben, alkalmazkodva a folyatosan változó környezethez dolgozott.
A 800 nm területű leendő állatkórház épületének az átalakításánál már ott voltunk és kialakítottuk a szervertermet valamint a informatikai hálózat fizikai részét. Nem sok állatkórháznak van saját szerverterme, erre a későbbiekben még visszatérünk miért is van rá szükség.
Mivel az igények folyamatosan körvonalazódtak és a befeketetők felé is egy szigorú gazdálkodást kellett mutatni, ezért a weboldalt, az informatikai rendszert és a belső szoftvereket is folyamatosan fejlesztjük, alakítjuk, azonban úgy, hogy annak már megteremtettük a stabil alapjait.
A recepción egy impozáns és a feladatnak tökéletesen megfelelő iMac teljesít szolgáltatot.
Minden olyan helyiségbe, ahol állatorvos vagy asszisztens dolgozik egyforma munkaállomásokat alakítottunk ki. A falra szerelhető konzolokon található a monitor és kis méretű de erős számítógép is, melyhez vezeték nélküli egér és billentyűzet csatlakozik. Így minél kisebb helyen tudtuk kialakítani a munkaállomásokat, fölösleges kábelek nélkül. A kommunikációt a minden helyiségben elhelyezett (összesen 13 db) IP telefon biztosítja, így a nagy területű állatkórházban leegyszerűsödik a kommunikáció, hatékonyságot növelünk és időt spórolunk. A recepció a beérkező külső hívásokat bármelyik helyiségbe át tudja kapcsolni, valamint bármelyik szobából lehet külső hívást indítani. A több virtuális telefonszám és vonal gondoskodik arról, hogy élő bejövő hívás esetén is egyszerre több kimenő hívást is tudjunk kezelni.
Minőségbiztosítási célbol minden kimenő és bejövő telefonhívást rögzítünk, az adatvédelmi tudnivalókra automata hang emlékezteti a telefonáló feleket, mielőtt elkezdődik a rögzítés. Ezeket a hívásokat 60 napig megőrizzük a kórház szerverein és igény szerint vissza tudják keresni és lejátszani.
Az összes kezelő és váró helyiségben kamerarendszer működik, melyet a biztonsági központból lehet nyomon követni vagy a rögzített videó anyagokat szükség esetén visszanézni. Ezt a funkciót is a belső szerverek látják el.
Az épületben 5 nyomtató működik, melyeket bármelyik munkaállomásról kényelmesen el lehet érni, a munltifunkciós eszközök pedig hálózati tárhyelyre tudnak scannelni az adott kolléga saját privát tárhelyére.
A www.supervet.hu weboldal készítésénél törekedtünk arra, hogy az oldal valóban hasznos és percrekész iformációkkal szolgáljon. A webodal jelenleg 3 nyelven elérhető, asztali és mobilnézetben és az országban egyedülállóan élőben lehet követni a várható várakozási időt és láthatjuk a bent lévő állatorvosok nevét is.
A röntgen készüléket már hozzáintegráltuk a hálózathoz, így az elkészült felvételek jogosultságtól függően az épület minden számítógépén hozzáférhetőek és akár a műtőben a falon található monitorra is kitehetőek. Tervben van az ultrahang készülék intergálása is a hálózathoz.
A hálózaton jogosultságtól függően a kollégák releváns mappákat és adatokat találhatnak, például elérhetőek az állatorvosok számára a szakmai kiadványok és protokollok is.
Az állatorvosi praxis menedzsment szofvert egy másik cég szállította és üzemelteti, azonban folyamatban van a praxis menedzsment szoftver integrálása, mely számos izgalmas lehetőséget tesz majd elérhetővé úgy mint a gazdi felhasználói fiók elkészítése kedvence naprakész kezelési adataival és leleteivel vagy a most készülő kórházi kezeléseket segítő interaktív szoftver integrációja a folyamatokba és a leltár készletezésbe.
Az általunk üzemeltetett e-mail szolgáltatás pedig egyszerűvé teszi az írásos kommnunikációt. Minden munkatársnak saját e-mail címe van és jogosultságtól függően tud hozzáférni a megosztott mappákhoz, mint a rendelő központi e-mail címe például. Az e-mail aláíráshoz elég, ha beírják, hogy [signature] és az e-mail szerverünk máris behelyettesíti az adott kolléga személyes aláírását.
A Supervet nyitottsága a folyamatos fejlődésre és a technológiára lehetővé teszi, hogy a lehető legtöbb folyamatot szuperoptimalizáljuk, ha elkészül a praxis menedzsment szoftver integrációja, a hibalehetőségeket nulla felé konvergáljuk valamint a raktár készlet és számlázást teljesen precízzé és hibamentessé alakítsuk. Emellett a későbbiekben a gazdik folyamatos, gyakorlatilag élő információhoz tudnak jutni a kórházban lévő kedvencükről, a kórházi kezeléseket pedig egyedileg fejlesztett interaktív szoftverünk fogja felügyelni, ezzel nulla közelébe redukálva az esetleges emberi hibalehetőségeket.
További közös terveink között szerepel, hogy - az országban szintén egyedülálló állat mentőautó szolgálat autóit is online tudjuk integrálni a diszpécser központhoz, ezzel pontos képet kapva a mentő érkezéséről, helyzetéről, további információkat juttatva a mentő kijelzőjére és megteremtve az internet alapú élő videó és hangkapcsolatot a vonuló mentőautó személyzetével.
Természetesen továbbra is aktívan dolgozunk a Supervet folyamatos marketingjén, on-line és off-line láthatóságán.
Összességében elmondható, hogy:
Arculat, marketing, IT infrastruktúra kialakítása és üzemeltetése, IT biztonság, web és belső szoftverek egy megbízható kézben - a hatékonyság receptje!
Amennyiben inspiráló volt a Supervet esetbemutatása és szeretnéd vállalkozásodat még hatékonyabbá tenni, keress bizalommal bennünket a www.webgarden.eu weboldalon, hogy mindent egy megbízható kézben tarthass.