WebGarden

A WebGarden blogja

SkyDreamCam telepítés Montenegróban  - bónusz: hogyan vonatoztasd az autót Montenegróból, ha lusta vagy vezetni

2021. június 30. 00:34 - webgarden

Nagyon vártuk már ezt a pillanatot, amikor SkyDreamCam kameráink elszakadnak a vezetékes áramtól és internettől, az épületektől és megoszthatunk olyan helyszíneket is a webkamerák szerelmeseinek, ahol gyakorlatilag semmilyen infrastruktura nincsen.

Hosszú kísérletezés és több eredménytelen próbálkozás után végre sikerült kifejlesztenünk egy olyan hardware kombinációt, melynek segítségével majdnem élő videó streamet tudunk közvetíteni azokról a helyszínekről. ahol nincs kiépített infrastruktúra - és talán emiatt ezek a legszeb  helyszínek is.

Természetesen szükség van némi kompromisszumra ilyen „zord” tájakon, ahol kizárólag a mobil hálózatok internetjére hagyatkozhatunk és még áram sincsen.

Jelen tudásunk alapján képesek vagyunk óránként egy fél perces HD videót közvetíteni bárhonnan az internetre, ahol süt a nap és van valamennyi mobil internet.

Ki is használtuk az újonnan megnyílt lehetőségeket és Montenegrót – egyik kedvenc országunkat – pilot országként kiemelve a legszebb tájakon helyeztük el a 3 első kameránkat.

Kotori öböl:

Sveti Stefan:

Budva óváros:

Jelenleg kollégáink még erősen dolgoznak a webes megjelenítésen, de várhatóan nagy sikert fognak aratni a SkyDreamCam Unseen webkamerái az interneten.

Ha már Montenegróban voltunk, segítettünk testvércégünkek, a Business Rally Hungary-nek is, ahol érdekes kísérletek zajlanak.

Egyelőre csak annyit árulhatunk el, hogy a projekt neve: Greendesert.Eco és ha már Montenegróban jártunk, vételeztünk 40l sós tengervizet a kísérletekhez. Nagyon várjuk már, hogy erről is be tudjunk számolni.

Emellett újabb SkyDreamCam-el bővült a repertoárunk, nevezetesen most már látható, hogy milyen a kilátás Montenegróban, Bar városában az épülő Emerald Residences 11. emeletéről.

Elég büszkék vagyunk erre a kamerára, főleg amiatt, hogy nem kis tériszonyt kellett legyőzni a kamerák installálásánál kollégánknak, pedig a Speciális Állatmentő Egység önkénteseként megjárt pár érdekes szituációt.

Az installálásnál ráadásul az épület tetején is jártunk (kb. 13. emelet magasságban), amikor egy kiscica sírására lett figyelmes kollégánk. A cica a bádog tetőborítás alatt volt (nem tudjuk hogyan került oda), de nagyon nagy szerencséje volt. A 35-40 fokban 1-2 napig élte volna túl beszorulva a tető alatt, de így, hogy észre vettük, megmenekült.

Utazás Montenegróból autóval vonattal (ZPCG)

Miután minden tervezett munkával végeztünk, megterveztük a hazautat. A BRH-s kollégánknak szuper ötlete támadt. Mi lenne, ha nem vezetnénk végig a hosszú hazautat, hanem Bar városban feltennénk az autót a vonatra (igen, van ilyen opció) és Belgrádig vonattal mennénk, majd onnan vezetnénk csak haza.

A megoldás tökéletes, hiszen a leghosszabb és legfárasztóbb részt ki lehet bekkelni egy vonatúttal, ahol az autót fel lehet pakolni a vonatra és szuper hálókocsiban lehet átaludni az éjszakát Belgárdig, ahonnan autópályán vezet az út hazáig. Mindezt 4 fő 2 hálókocsival és autóval 168 euróért. (Igen, kb. 2x annyi, mint az üzemanyag, de pihenhetsz az úton és végig elektromos mozdony viszi a szerelvényt, így nem kell telepöfögni a hegyeket dízelfüsttel.

Azt kell, hogy mondjam, talán ez Európa legszebb vonatútja. Kezdetnek gyönyörű tengerparti panoráma várja az ágyban heverésző utasokat.

A tengerparti panorámát felváltja a Skadari tó gyönyörű látképe a naplementében.

Majd jönnek a nagyon nagyon nagyon magas hegyek, ahol a vasút pályát is sikerült igazán magasan vezetni.

Sajnos itt a fényviszonyok már nem voltak optimálisak a fotózáshoz, de azért talán sikerül átatni egy kis élményt a látottakból.

Kolasin után pedig teljes sötétség. Június utolsó napjaiban végtelen szentjánosbogárral teli mezők és a csillagok fényei kápráztatják az utazó közönséget (próbáltunk videót készíteni, de semmi sem látszik belőle, így csak azt tudjuk tanácsolni, hogy ki kell próbálni ezt az utat).

Szerencsére a montenegrói localno pivo, azaz a Niksicko sör kapható 2l-es kiszerelésben, ami szuper utitárs lehet, ha jó a társaság.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.