WebGarden

A WebGarden blogja

Az első turisztikai webkamerák Marokkóban - utazás a COVID idején - beszámoló

2021. január 04. 16:17 - webgarden

Gondos előkészítés után lehetőségünk nyílt turisztikai webkamerákat installálni Marokkóba. Egészen pontosan a Rabati Állatkertbe.

A projektet végig segítették a Rabati Magyar Nagykövetség munkatársai, akiknek nagyon köszönjük a segítséget!

Úgy gondoltuk, hogy a COVID idején még fontosabb, hogy minél hamarabb kikerülhessenek a kamerák, hiszen most sokan otthon vannak és nem tudnak eljutni az állatkertbe.

A Rabati Állatkert egy szuper hely, ahol nagyon odafigyelnek az állatokra. A SkyDreamCam by WebGarden segítségével nem csak Marokkóban, de világszerte elérhető lesz virtálisan az állatkert és remélhetőleg az utazási korlátozások feloldása után az oda látogató turistáknak is meg tudjuk hozni a kedvét egy látogatásra. Jelenleg a szavannai állatokat és a zsiráfokat lehet élőben nézni, de terveink szerint bővülni fog a kamerák száma.

Az utazás nem volt egyszerű, de a szabályok betartásával nem éreztük egyáltalán veszélyben magunkat az út során.

2020. október 15.-én indultunk Bécs-Amsterdam-Casablanca útvonalon.

Előtte elmentünk PCR tesztre, ahol figyelni kellett arra, hogy ne túl korán de ne túl későn érjünk oda. Az utazás ugyanis majdnem egy napig tartott és a marokkói belépésnél 72 óránál nem régebbi tesztet kértek, azonban Bécsben a fedélzetre szállás feltétele volt a negatív teszt megléte. A tesztállomás pedig 24-48 órán belül ígérte az eredményt. Mivel Bécsbe kocsival mentünk, ezért eléggé ki volt centizve ez a része az utazásnak.

A kihalt repülőtereken alig pár ember lézengett, de a gépek viszonylag fel voltak töltve a járatritkítások miatt. A kevés utassal ennek ellenére lassabb volt a check-in, hiszen mindenkinek ellenőrizték a teszteket és pár utast ennek hiányában nem engedtek fel a fedélzetre.

Érkezésünkkor már várt a szokásos autóbérlő cég, belépésnél is minden rendben volt, hiszen volt negatív PCR tesztünk.

A szálloda már egy kicsit bonyolultabb volt, mert mire odaértünk az első szállodába, a manager közölte, hogy találtak pár fertőzött alkalmazottat és a helyünkben átfoglalna más szállodába. Megköszöntük az őszinte és elővigyázatos tanácsot és átmentünk egy másik szállodába.

Másnap már hozzá is kezdtünk az 5 kamera telepítéséhez az állatkertben. A telepítésnél sok dolgunk nem volt, minden szuperül elő volt készítve. Az állatkert modern infrastruktúrájának köszönhetően kábelen tudtuk összekötni a kamerákat a switchekkel, melyek már oda voltak vezetve.

Igazi élmény volt olyan szemszögből látni az állatkertet és a lakóit, ahonnan nagyon kevés embernek adatik meg. Ráadásul a kellemes 25 fok is igen jól esett október végén.

Az időnk hátralevő részét kikapcsolódással töltöttük, melynek keretében meglátogattuk a kék várost és áthelyeztük székhelyünket Marrakech-be.

Úgy tartják, hogy aki nem jár Marrakechben az nem is járt Marokkóban. Ezzel egyet tudunk érteni :) A gyönyörű szállodák, a sivatag és az Atlas látványa kihagyhatatlan.

Rabatból Marrakech-be tartva volt alkalmunk kipróbálni, milyen igazi homokviharban vezetni, ami a sötétség beálltával még izgalmasabb lett.

Furcsa volt látni a Jemaa el Fnaa-t, mennyire kihalt. Ez a hely mindig pezseg, mindig tömeg van és amit itt nem lehet megvásárolni az valószínűleg nem is létezik. Most az árusító helyek 70%-a zárva volt, alig pár helyi lézengett, külföldiek talán csak mi voltunk. Szerencsére nyitva volt a kedvenc narancslé árusunk, ahonnan pár dirhamért literszámra tudtuk venni is inni a friss, vitamindús narancslevet.

Megtörtént a hivatalos átadó ünnepség az állatkertben, ahol Dr Abdeladim Lhafi Úr (High Commissioner for Water and Forests and the Fight against Desertification and Commissioner General of COP 22) vette át a kamerákat Tromler Miklós magyar nagykövet, Kolozs András külgazdasági attasé, a Magyar Nagykövetség kollégái és a Rabati Állatkert vezetésének jelenlétében.

Remélhetőleg további hasznos szolgáltatásokat és termékeket tudunk bemutatni a marokkói és afrikai piacon a közeljövőben.

Büszkék vagyunk rá, hogy a térségben Ghána után Marokkóban is elsőként tudtunk turisztikai webkamerákat installálni, melyek segítségével havonta több ezer látogató érkezhet ügyfeleink weboldalára, akik potenciális turisták lehetnek.

Restart.Travel projektünk segítségével szeretnénk további turisztikai látványosság, önkormányzat, szálloda, étterem, nemzeti turisztikai ügynökség segítségére lenni a COVID utáni építkezésben, a turizmus ismételt fellendítésében.

A haza utazás kissé kalandosra sikerült, de átfoglalásokkal és megfelelő stressztűrő képességgel sikerült egyben hazajutni. Az utazás során, sem előtte sem utána nem kaptuk el a vírust, mert kiemelten figyeltünk mind a saját - mind környezetünk egészségére.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.